Wycieczka do zagrody edukacyjnej

Tematy dni:
1. Spiżarnia zaradnej mamy,
2. Co mrozimy?,
3. Co kisimy?,
4. Co suszymy?,
5. Robimy przetwory

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu rozmawialiśmy o przygotowaniach do zimy. Poznaliśmy kilka sposobów przechowywania pożywienia: robienie przetworów owocowo-warzywnych, mrożenie, kiszenie i suszenie. Samodzielnie zrobiliśmy mrożonki, kisiliśmy kapustę, przygotowaliśmy kompot jabłkowy, suszyliśmy owoce, zioła i grzyby. W ten sposób zachęcamy do spożywania owoców i warzyw w różnej postaci. Wiemy, że są one zdrowe, mają dużo witamin. Rozwijamy mowę, wzbogacamy słownictwo, posługujemy się wyrazami: spiżarnia, zapasy, przetwory.Dużo czasu poświęciliśmy zabawom matematycznym z wykorzystaniem owoców i warzyw: przeliczaliśmy, klasyfikowaliśmy. Poznaliśmy cyfrę 2.Poznaliśmy literę I, I. Uczymy się wysłuchiwać, jaka głoska znajduje się n początku i na końcu różnyc wyrazów. Odczytujemy proste sylaby i wyrazy.

W tym tygodniu, wreszcie pogoda dopisała i pojechaliśmy na  „wykopki”, do zagrody edukacyjnej „Ranczo Artemidy”
Wycieczka bardzo nam się udała, zobaczyliśmy ile pracy potrzeba, żeby wyhodować i zebrać warzywa, jak dawniej ludzie żyli ,pracowali co jedli itp .Mogliśmy spróbować jak pisze gęsie pióro ,jak się pierze na „tarze” ,jak doi się krowę .Niektórzy pierwszy raz spróbowali jazdy na koniu. Bardzo nam się podobało ,kiedy zmęczeni wróciliśmy do zagrody już czekały na nas pyszne  pieczone kiełbaski ,ziemniaczki i herbata.

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– warto włączać dzieci w prace domowe – wspólnie przygotować przetwory i etykiety do nich;
– umożliwiać im poznawanie nowych smaków warzyw i owoców – wspólnie robić musy, smoothie, zachęcać dzieci do jedzenia owoców i warzyw jako „przegryzek”;
– bawić się w wysłuchiwanie głosek na początku i na końcu wyrazów, dzielenie krótkich wyrazów na głoski, składanie wyrazów z głosek;– przeliczać przedmioty, tworzyć zbiory, porównywać liczebność, dokładać, odkładać itp.

 

wycieczka gr.5