Tradycje świąteczne.

 

Tematy dni:
1. Co to jest tradycja?,
2. Wielkanocne tradycje naszego regionu,
3. Przygotowania do Wielkanocy,
4. Symbole Świąt Wielkanocnych,
5. Wielkanoc w naszych domach

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o TRADYCJI. Wiemy, co oznacza to słowo. Poznaliśmy  tradycje świąteczne związane z regionem, w którym mieszkamy.
Rozumiemy, że my też możemy tworzyć tradycję. Nadchodzące święta to też tradycja. Rozumiemy, dlaczego symbolami Wielkanocy są kurczaczek, jajko i baranek i dlaczego niesie się do poświęcenia pokarmy w koszyku. Na warsztatach edukacyjno-plastycznych w oświęcimskim muzeum w Ratuszu  dowiedzieliśmy się o tradycji zdobienia jajek. Poznaliśmy nową figurę geometryczną – owal. Coraz lepiej dodajemy i odejmujemy ,  niektórzy z nas w pamięci. To, co policzymy, potrafimy ułożyć z liczb i znaków +, , =. Całkiem sprawnie układamy zadania z treścią i potrafimy je rozwiązywać. Znamy już dużo liter i całkiem dobrze czytamy. Potrafimy też kreślić litery na kartkach. Próbujemy to robić w liniaturze.

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– rozmawiać z dzieckiem o rodzinnych tradycjach. (Może należy stworzyć jakąś dobrą rodzinną tradycję?);
– włączać dziecko w przygotowania do Wielkanocy – porządki, robienie dekoracji i ozdabianie nimi domu;
– wyjaśniać znaczenie symboli i znaków wokół;
– doskonalić umiejętności dodawania i odejmowania w codziennych sytuacjach;
– bawić się poznanymi literami: o, a, m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j: układać sylaby, wyrazy, odczytywać je; zachęcać dziecko do odczytywania prostych wyrazów podczas wspólnego czytania książek.

Nie wybrano galeria lub galeria została usunięta