Skarby ziemi

 Skarby ziemi

Tematy dni:
1. Szanujemy środowisko,
2. Żyjemy na Ziemi,
3. Minerały – skarby Ziemi,
4. Woda – kapie, pluska, szumi- Badamy wodę
5.Zabawy na basenie

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy na temat OCHRONY ŚRODOWISKA NATURALNEGO. Poznaliśmy Ziemię – naszą planetę, miejsce, gdzie występuje życie.Wiemy, że istnieją 4 żywioły: ziemia, woda, powietrze i ogień. Bez nich nie byłoby życia na Ziemi. Wiemy też, że potrafią zagrażać zdrowiu i życiu człowieka. Znamy niszczycielskie skutki żywiołów: trzęsienia ziemi, powodzie, pożary, erupcje wulkanów.Ziemia to nasza planeta – wiemy, w jaki sposób powinniśmy o nią dbać – opracowaliśmy Kodeks ekologa. Ziemia to również nasza żywicielka – dzięki niej mamy rośliny, owoce i warzywa. Badaliśmy właściwości ziemi – gleby: dowiedzieliśmy się, które materiały naturalne przepuszczają wodę. Ziemia nosi w sobie skarby – są to minerały ale nie tylko Rodzice naszej koleżanki pani Ilona i pan Grzegorz  są archeologami ,przygotowali dla nas suuuuper  zajęcia . Wiemy, już  co to są minerały, podziwiamy ich piękno. wiemy,że ziemia kryje mnóstwo skarbów i ciekawą historię życia na naszej palnecie .Rozmawialiśmy o tym, skąd się bierze woda, komu jest potrzebna i ile jest na świecie wody słodkiej, a ile słonej. Rozumiemy, że musimy oszczędzać wodę – wykonaliśmy znaczki przypominające o jej zakręcaniu. Dowiedzieliśmy się, jak woda krąży w przyrodzie, rozumiemy, że śnieg, lód i para wodna to też woda. A na koniec tygodnia -zabawy w wodzie czyli nasze ulubione zajęcia na basenie. Stosując zróżnicowane metody pracy i pomoce dydaktyczne, rozwijaliśmy umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi, ćwiczyliśmy analityczne myślenie i wnioskowanie. Doskonaliliśmy umiejętność liczenia, porównywania liczebności zbiorów. Poznaliśmy znaki matematyczne <, >. Potrafimy zapisać działanie i poprawnie je odczytać. Poznaliśmy piosenkę Ziemia -wyspa zielona

Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– oglądać książki, czytać ciekawostki przyrodnicze, rozbudzać u dziecka ciekawość poznawczą;

– wprowadzić zmiany w swoim domu – oszczędzać prąd i wodę; wykorzystywać torby materiałowe, ograniczyć używanie toreb foliowych oraz plastiku (np. jednorazowych naczyń);

– aktywnie uczestniczyć w akcjach proekologicznych, takich jak zbieranie nakrętek, baterii .

Nie wybrano galeria lub galeria została usunięta