CZTERY ŻYWIOŁY
Tematy dni:
1. Walentynki
2. Wszyscy potrzebujemy powietrza,
3. Ogień jest potrzebny,
4. Ostrożnie z ogniem,
5. Robimy wulkan
Drodzy Rodzice!
Ten tydzień zaczął się od małego świętowania -Walentynek, czy duzi , czy mali wszyscy chcą być kochani i my to święto lubimy bardzo. Wesołe zabawy i symboliczne „walentynki” dla wszystkich, tańce i zabawy oraz duuużo radości Niespodzianką był mini koncert przygotowany dla nas przez nauczycieli Szkoły Muzycznej.To kolejny tydzień, podczas którego rozmawialiśmy o siłach natury – żywiołach. Skupiliśmy się na poznaniu właściwości wiatru i ognia. Znamy pozytywne i negatywne skutki ich oddziaływania. Wiemy, kiedy żywioły nam pomagają, a kiedy zagrażają naszemu zdrowiu i życiu. W czasie eksperymentu dowiedzieliśmy się, jak ważne jest czyste powietrze, wiemy też, że ciepłe powietrze jest lekkie i się unosi – tak działają lampiony i balony. Poznaliśmy sposoby praktycznego wykorzystania powietrza i ognia. Rozumiemy, że zabawy z ogniem są niebezpieczne, poznaliśmy właściwości ognia w trakcie doświadczenia stosujemy się do zakazu zabawy zapałkami czy zapalniczką. W trakcie eksperymentowania dowiedzieliśmy się na jakiej zasadzie działa wulkan. Poznaliśmy wyrazy związane z tą tematyką: wulkan, Etna, erupcja, lawa, krater.W zabawach matematycznych doskonaliliśmy umiejętność przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 6. Uczyliśmy się prawidłowo kreślić znaki, litery i cyfry. Rozwijaliśmy sprawność rąk, m.in. w trakcie zabaw grafomotorycznych i plastycznych – wycinaliśmy, malowaliśmy, naklejaliśmy. W zabawach muzycznych doskonaliliśmy umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych, ćwiczyliśmy poczucie rytmu – rytmizowaliśmy wiersze i piosenki. Umiemy zatańczyć polkę i walca. Kształtowaliśmy wrażliwość słuchową podczas zabaw przy muzyce klasycznej.
Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– wspólnie wyszukiwać ciekawostki przyrodniczo-techniczne w zasobach bibliotecznych i internetowych;
– dodawać i odejmować na liczmanach: zapałkach, patyczkach, korkach;
– utrwalać poznane litery podczas odczytywania wyrazów, zdań, krótkich tekstów.